EN

Studentų g. 39, LT-08106 Vilnius
Telefonas +370 5 2730895
El. paštas info@zaidimolaboratorija.leu.lt

Naudingos nuorodos

Išmintingas – kuris žino reikalingus dalykus, o ne daugelį. (Echilas)


Skaitiniai L. Vygotskio teorijos temomis:


Lillard A. S.,  Lerner M. D. ,  Hopkins E. J. ,  Dore R. A. ,  SmithE. D. ,  Palmquist C. M. (2012). The Impact of Pretend Play on Children's Development: A Review of the Evidence. Psychological Bulletin. Advance online publication. doi: 10.1037/a0029321(PDF)

Frost, J. L. (2010). A history of children’s play and play environments:toward a Contemporary Child-saving Movement. London & New York: Routledge.ISBN 9780415806206 (knygos apžvalgos PDF)

Smith, P. K. (2010). Children and Play. Chichester, UK: Wiley-Blackwell ISBN 978-0-631-23521-7 (PDF)



R. Bieliauskaitė "Žaidimas - rimtas dalykas, geriausia - kai smagus visiems" „Vaikystė ir žaidimai – kodėl tėvams svarbu žaisti su vaikais net tada, kai jie eina į mokyklą?“ – viena ciklo „Gyvenimas kaip įdomi pamoka“, organizuojamo seserų eucharistiečių ir ISC „Bendrakeleiviai“, paskaitų. Anot ją vedusios Individualiosios psichologijos instituto direktorės dr.doc. Rasos Bieliauskaitės, žaidimas – rimtas ir svarbus dalykas vaikų augimui ir auginimui nuo pat kūdikystės iki brandos, taip pat ir suaugus, t. y. visą žmogaus gyvenimą. Žaidimas – tai terpė kurioje augama daugeliu aspektų – savivokos, savivertės, santykio su kitais žmonėmis, socializacijos prasme. Žaidžiant mokomasi – iš pradžių iš pažiūros pačių elementariausių dalykų, ženklinančių kūdikio, mažo vaiko vystymosi raidos etapus, vėliau – vis sudėtingesnių. Žaidžiant formuojasi intelektas, kūrybiškumas. Šeimoje žaidimas – tai bendrystės išraiška ir šio jausmo stiprinimas. Tačiau psichologė R. Bieliauskaitė ragina niekuomet nepamiršti vienos „smulkmenos“ – žaidimas veiksmingiausias tada, kai visiems žaidžiantiems jis smagus (šaltinis www.bernardinai.lt).

E. Kuraitė "Vaikams žaisti ne tik smagu, bet ir būtina" Žaidimas yra geriausias pagrindas tolesniam mokymuisi. Ikimokyklinukams nereikalingas direktyvus raidžių, skaičių, piešimo mokymas. Vaikai yra labai smalsūs ir, jei aplinka yra palanki, dažniausiai jie patys išmoksta šių dalykų žaisdami ir tyrinėdami (šaltinis www.ikimokyklinis.lt).

"10 pagrįstų priežasčių, kodėl vaikams reikia drausti technologijas" Amerikos pediatrų akademija ir Kanados pediatrų draugija teigia, kad kūdikiai iki dvejų metų turi būti atriboti nuo bet kokių naujų technologijų įrenginių. Trejų-penkerių metų vaikams įvairūs technologijų prietaisai, tokie kaip iPad'ai, kompiuteriai, telefonai, turi būti ribojami iki vienos valandos per dieną. Šešerių-aštuoniolikos metų vaikams technologijos turi būti ribojamos iki dviejų valandų per dieną, skelbia huffingtonpost.com (šaltinis www.delfi.lt).

Jei vaikas skaito ir rašo ar tai reiškia, kad jis jau pasiruošęs mokyklai? Vaiko brandumą mokyklai vertina Pedagoginė psichologinė tarnyba. Dalinamės pokalbiu su joje dirbančia psichologe, Vilniaus universitete lektore ir mokyklai besiruošiančio sūnaus mama Lauryna Rakickiene. 

https://miestomamos.lt/2016/06/10/sesiametis-skaito-ir-raso-bet-jam-dar-ne-metas-i-mokykla/ 

Kodėl vaikams nereikia idealių tėvų: interviu su pedagoge. Skaitykite daugiau: http://www.tavovaikas.lt/darzelinukas/lavinimas-ir-ugdymas/kodel-vaikams-nereikia-idealiu-tevu-interviu-su-pedagoge.d?id=69387474

Žaidimų ekspertas: reikia vis mažiau S. Jobso tipo žmonių:
http://mokslas.delfi.lt/archive/article.php?id=64097382

Mokymo ekspertas M.Orlovsky: vertinti tik pažymiais – paviršutiniška: 
http://www.delfi.lt/archive/article.php?id=59712277

Švedų pedagogas J. Harryssonas jau beveik 16 metų dirba su vaikais ir per šį laiką jis susidarė savo tvirtą nuomonę, ko labiausiai trūksta šiuolaikiniame vaikų auklėjime:
http://www.tavovaikas.lt/darzelinukas/lavinimas-ir-ugdymas/svedijos-pedagogas-taikliai-ivardijo-tris-dazniausias-tevu-klaidas.d?id=69040084